Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wizyty i teleporady w przychodni

Informacja dla pacjentów

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 marca 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 427), ustala się zasady realizacji teleporad w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Dalikowie.

Pacjent ma prawo korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielanej w formie bezpośredniej wizyty lekarskiej udzielanej w podmiocie leczniczym, jak i teleporady.

    1. Bezpośrednia wizyta lekarska jest udzielana gdy:

  • pacjent (lub jego opiekun ustawowy) nie wyraża zgody na teleporadę,
  • pacjent cierpi na przewlekłą chorobę, gdy doszło do jej pogorszenia lub zmiany objawów,
  • istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
  • dziecko, z którym zgłasza się rodzic, nie ma jeszcze 6 lat,
  • podczas pierwszej wizyty u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych w deklaracji wyboru.

   2. Pacjent zgłasza potrzebę udzielenia mu świadczenia zdrowotnego telefonicznie w Rejestracji POZ. Rejestracja potwierdza jego dane kontaktowe, zbiera wywiad w kierunku objawów infekcji, informuje pacjenta o planowanym terminie i godzinie teleporady / lub wizyty osobistej. Lekarz kontaktuje się telefonicznie z pacjentem lub jego opiekunem.
 
    3.
Teleporada udzielana jest, gdy:

  • Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  • pacjent potrzebuje recepty na kontynuację leczenia,
  • pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
  • pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia,
  • dziecko ma mniej niż 6 lat i korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

    4. W trakcie teleporady oprócz konsultacji medycznej pacjent może otrzymać następujące dokumenty niezbędne w dalszym leczeniu, np. e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, zlecenie na test na koronawirusa, sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia pacjenta będzie tego wymagał).

    5. W przypadku stwierdzenia przez lekarza
    potrzeby osobistego kontaktu z pacjentem, proszony jest on o ustalenie terminu takiej wizyty w Rejestracji POZ, aby była ona możliwa w jak najkrótszym terminie.

    tel. 0 43 678-01-90

WEJŚCIE DO PRZYCHODNI TYLKO W MASECZCE OCHRONNEJ.